Det senaste året när alla andra sagt "åh, jag vill vara 14 igen, då hade man bara småbekymmer", så har jag viftat bort det och sagt att jag inte alls vill vara liten igen, jag vill vara vuxen.

Jag har nu ångrat mig. Jag vill inte alls vara vuxen. Jag vill vara 14 år igen.
Jag vill gå i samma klass som mina bästa vänner, jag vill gå på SSN och gå i korridoren och tro att man var coolast. Jag vill vara ovetande och jag vill vara omringad av mina kompisar och man var aldrig ensam. Jag vill göra dumma misstag och lära mig av dom samtidigt som de misstagen inte spelade så stor roll. Inte lika stor roll som man trodde dom spelade. Jag vill ligga i mitt flickrum och skriva ut dagböcker på några få veckor och samla dom under sängen.

Det var mysigt att vara 14. Även om det var ett helvete då. Jag skulle gärna göra om det, jag skulle veta bättre nu.

3 kommentarer

Mamma2

24 Aug 2010 19:57

Tänk om....man kunde göra allt det!Göra om... Vad klok man skulle vara! Eller? Inte är det lätt att kliva ut i vuxenvärlden med allt vad det innebär. Du är en alldeles underbar tjej som kommer att klara dig utmärkt, det är jag säker på!! Även om jag har svårt att förstå att ni blivit SÅÅ stora!

Puss&Kram

anna

24 Aug 2010 20:58

sv mamma2: Ja inte är det lätt inte, men det är nog värt det i slutändan ändå. Tack, du är lika underbar du kan jag säga! Pussar till dig fina mamma2 :)

olof ingvarsson

01 Sep 2010 21:45

Danmark ftw den där tiden!

Kommentera

Publiceras ej